تغییر سایز متن
-
+
abfa-bushehr.ir
پیام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به مناسبت روز جهانی آب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با صدور پیامی دوم فروردین روز جهانی آب را گرامی داشت.
در متن پیام ابوالحسن عالی آمده است : دوم فروردین مصادف با 22 مارس از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی آب نام گذاری و از تمامی کشورهای عضو خواسته شده تا در این روز در زمینه ترویج و آگاه‌ کردن مردم در مورد آب اهتمام و تلاشی جدی داشته باشند . آب از دیرباز کانون شکل گیری تمدن ها و جوامع بشری بوده به نحوی که در این سال نیز این مایه حیاتی به چالشی بین کشورهای مختلف تبدیل شده است .
در ایران و بویژه استان بوشهر نیز  با موقعیت خاص جغرافیایی کشور و کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر توجه راهبردی به مقوله آب بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است . در این حوزه بر خلاف ادوار گذشته مقوله صرفه جویی باید از رویکرد شعاری درآمده و به عنوان شاه بیت زندگی جامعه قرار گیرد .
در دین مبین اسلام در قرآن و احادیث مختلف به شایستگی تمام از نقش آب و ضرورت صرفه جویی صحبت به میان آمده که این مهم باید در سرلوحه کار همگان قرار گیرد . در روزهایی که منبع تامین آب استان هایی مانند بوشهر به سمت احداث آب شیرین کن ها با هزینه مضاعف رفته باید مصرف بهینه و هدفمند آب در کانون توجه جامعه قرار گیرد .
مصرف بی رویه و بدون حساب و کتاب آب شرب در کابری های غیرمتعارف مانند خانه باغ ها ، کشاورزی و دامپروری به دور از انصاف و تهدید کننده ای بزرگ در مسیر تامین آب پایدار محسوب می شود . امید است به موازات اقدامات ارزشمند صورت گرفته برای خودکفایی استان بوشهر از  نظر تامین آب شرب ، هم استانی ها نسبت به مصرف بهینه آب توجهی دوچندان داشته باشند .
شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در مقوله ترویج فرهنگ مصرف بهینه هیچگاه به دنبال اعمال محدودیت در مصرف نبوده و تنها به دنبال این است که آب به عنوان مایه حیات حتی یک قطره آن نیز به هدر نرود . در همین راستا پروژه های مختلفی برای نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی استان بوشهر انجام شده تا از این طریق به کاهش هدررفت آب در استان کمک شود .
تاریخ:
1403/01/02
تعداد بازدید:
916
منبع:
نویسنده:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
استفاده از مطالب و اخبار وب سایت تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
Powered by DorsaPortal